Garantie bij Eardopes: zo werkt dat

Garantie bij Eardopes: zo werkt dat

Als je bij Eardopes koopt, heb garantie op je aankoop. Dat betekent dat als je product kapot gaat, je van ons een nieuw product krijgt toegestuurd. Bekijk hier hoelang je garantie hebt, in welke gevallen je garantie hebt en hoe je gebruik maakt van garantie bij Eardopes.

Garantie bij Eardopes is heel simpel. Bekijk de stappen in deze infographic:

garantie bij Eardopes garantie aanvragen zo werkt het

Hoelang heb je garantie bij Eardopes?

Je hebt bij Eardopes op producten 1 jaar of 2 jaar garantie. Maar er zijn ook producten waar we 5 jaar garantie op geven. 

De garantieduur hangt af van het aankoopbedrag per product.

  • Minder dan 100 euro: 1 jaar garantie*
  • Meer dan 100 euro: 2 jaar garantie*

*Bij sommige producten geven we meer garantie dan hierboven omschreven. Je ziet dat dan duidelijk op de pagina van het product staan. 

Dus heb je bij Eardopes een set oordopjes gekocht van 110 euro en gaan ze kapot na 1,5 jaar? Dan kun je jouw set (met ons verzendlabel) terugsturen. Wij sturen je dan een nieuwe set.

Wat zijn de voorwaarden voor garantie?

Fabrieksgarantie heb je bij Eardopes als je product binnen de garantietermijn kapot gaat. Er zijn wel een aantal voorwaarden

  • Je hebt het product normaal gebruikt, zoals het product bedoeld is. 
    • Je hebt het product niet gedemonteerd (opengebroken)
    • Je hebt het product niet laten vallen (als het product daar niet voor gemaakt is)
    • Het product heeft geen defect doordat het vies is. Bijvoorbeeld: oordopjes die vies/verstopt zijn en daardoor minder volume geven
  • Product is nog binnen garantietermijn als je jouw defect meldt.

    Hoe maak je gebruik van garantie?

    Je hebt een product dat niet meer werkt. En het product is nog binnen de garantietermijn. Je wil dus gebruikmaken van je garantie. 

    In dat geval volg je de stappen:

    1. Je meldt je defect via Whatsapp, chat of mail. We checken op afstand of het gaat om een defect. Vaak lukt het om je product weer aan de praat te krijgen met onze simpele tips.
    2. Werkt het product nog niet? Je stuurt de set naar ons op voor een technische check.
      1. Vaak werkt het product (zoals draadloze oordopjes) bij ons wel. We maken dan een technisch rapport op en sturen de werkende oordopjes naar jou terug. Je weet dan 100% zeker dat het product werkt.
      2. Soms heeft het product inderdaad een defect.
        1. Is het een defect dat zomaar is ontstaan? Dan sturen we een nieuwe set naar je op.
        2. Is het een defect door oneigenlijk gebruik? Dan heb je geen recht op garantie. Denk bijvoorbeeld aan een oordop die minder geluid geeft door vuil in de opening. De oordop functioneert dan nog, alleen het geluid vindt geen uitweg door het vuil in de opening.

    In sommige gevallen sturen we een nieuw product zonder dat je het oude product hoeft terug te sturen. Dat doen we alleen als:

    • we overtuigd zijn dat het om een defect gaat dat niet door jou is ontstaan
    • we weten dat we het product niet werkend kunnen krijgen in ons magazijn

    In dat geval moet je het oude defecte product bewaren. In geval je voor het nieuwe tweede product later ook garantie aanvraagt, zullen we je altijd vragen om beide sets terug te sturen. Kan je dat niet, dan heb je geen garantie. Bewaar beide producten dus goed.  

    Hoe stuur je jouw product terug voor garantie?

    1. Eerst stuur je ons een bericht en je legt je defect uit. Vaak kunnen we je helpen met het werkend krijgen van je product.
    2. Lukt dat niet? Dan kun je jouw defect aanmelden bij ons voor een technische check.
    3. We maken voor jou een verzendlabel aan. Die krijg je in je mail. In de mail zit het verzendlabel voor PostNL én het retourformulier. 
    ⚠️Let op! Het retourformulier vul je in en plaats je in jouw retourzending. Alleen dan weten we van wie de set afkomstig is. 

    Het kan zijn dat er tijdens het verzenden bij een PostNL-punt een bedrag in rekening wordt gebracht. Als het gaat om een retourzending voor garantie en het blijkt inderdaad om een defect te gaan, dan hoeven er met terugwerkende kracht geen kosten in rekening gebracht te worden. Met andere woorden: je krijgt het bedrag dat je betaalde voor de retourzending van je defecte product dan terug.

    Dit zijn de stappen die de klantenservice van Eardopes volgt:

    1. 1. We proberen het probleem op afstand op te lossen. Meer dan 90% van de keren werken producten die defect gemeld worden wel. Als klant ben je het meest tevreden als je product met onze tips direct weer werkt.
    2. 2. Werkt het product nog steeds niet? Dan moeten we een andere oplossing zoeken. Jij als klant meldt je retour dan aan voor een technische check.  
      1. a. Gaat het om een bekend defect en is er geen kans dat we het product in ons magazijn werkend kunnen krijgen? Dan sturen we direct een nieuwe set op. Je moet dan beide sets bewaren. In geval van een nieuw defect, moet klant beide producten terugsturen. 
      2. b. Is het een defect dat we vaak niet kunnen reproduceren? Of een defect dat vaak te verhelpen is met een simpele factory reset? Dan sturen we je een e-mail met retourinstructies. Je stuurt het product terug en we doen een volledige technische check. We koppelen dan binnen 5 werkdagen na aankomst bij je terug of het inderdaad gaat om een defect.  

    Anderen bekeken ook:

    Terug naar blog