Cadeau retourneren

Kan ik een cadeau retourneren?

Je hebt een cadeau gekregen en wil deze nu retourneren of gebruik maken van de garantie. Kan dat? En hoe doe je dat? 

Retour en garantie gaat altijd via de koper

De koper van een product maakt altijd de retour aan. Bij ons zijn alleen de gegevens van de koper bekend. De bestelling van het product dat je cadeau kreeg is aan die persoon gekoppeld. 

Een retourlabel naar aanleiding van een beroep op garantie, een technische check of een retour, kan alleen naar het e-mailadres van de koper worden gestuurd. .

Zo retourneer je een cadeau dat je kreeg

Neem contact met ons op en volg onze tips om het product weer aan de praat te krijgen zorgvuldig op. 

Werkt dat niet? Vraag dan aan de koper (dus de persoon die je het cadeau gaf) om contact met ons op te nemen zodat we een retour kunnen aanmaken. 

De retourmail wordt naar de koper gestuurd. De koper kan de e-mail wel naar je doorsturen (bijvoorbeeld per mail of per WhatsApp). Wil je dat? Vraag dat dan aan de koper van jouw cadeau.  

Jij kunt dan het verzendlabel printen of met de scanbare barcode op je telefoon naar een PostNL-punt. Je kunt op die manier het product zelf naar ons retour sturen. 

Gaat het om een technische check van een hygiëneproduct binnen de garantietermijn? Dan sturen we het nieuwe product, het gerepareerde product of het werkende geteste product naar het adres van de koper.

Waarom kunnen we het niet naar jouw adres sturen? Omdat jouw adres niet gekoppeld staat aan het account van de koper van jouw cadeau. We kunnen dat niet aanpassen. Ook niet als je een notitie bijvoegt aan de retour. Sterker nog: dat kan je retour alleen maar vertragen door de verwarring die dan in ons magazijn ontstaat.  

Retour- en garantievoorwaarden zijn van toepassing

Een cadeau heeft precies dezelfde rechten als een aankoop voor eigen gebruik. Dus je hebt gewoon garantie. Je hebt recht op een werkend product als je het product normaal hebt gebruikt.

Heb je vragen over een gekregen cadeau, dat je wil retourneren? Bijvoorbeeld omdat je denkt dat het product kapot is? Neem dan contact met ons op. We reageren vrijwel altijd dezelfde dag. 

    Terug naar blog