Technische check Eardopes oordopjes testen

Een technische check voor jouw product: zo werkt dat

Je oordopjes of ander product gekocht bij Eardopes krijgt een technische check. Bekijk hoe dat in z'n werk gaat.

Vóór het opsturen: FAQ's, contact en garantie aanmelden

Heb je nog geen defect bij ons gemeld? Dan is een technische check nog niet mogelijk. Volg eerst kort de stappen a,b en c:

a. Probeer eerst onze oplossingen

ℹ️ Honderden oordopjesgebruikers (klanten en niet-klanten van Eardopes) lossen problemen met oordopjes en koptelefoons en andere producten op via de oplossingen voor meest voorkomende problemen

b. Neem contact op

Helpen onze standaardoplossingen niet? Stuur ons dan een berichtje. We helpen je dan om zelf je product werkend te krijgen. Sterker nog: bij 88% krijgen we je product met slimme tips weer aan de praat. Je hebt dan meteen weer plezier van je werkende product.

c. Product aanmelden voor garantie

Lukt ook dat niet? Dan sturen we je een aanmeldformulier voor je defect. We maken dan een zending voor je aan óf we sturen je direct een nieuw product. Hoe dat precies in z'n werk gaat, lees je op de garantiepagina van Eardopes

1. Product terugsturen

Je stuurt je product naar ons terug. Dat doe je met het verzendlabel dat je per e-mail van ons ontvangt. 

  • Nog geen verzendlabel?
    Volg dan eerst de stappen voor het opsturen voor een technische check.
  • Voeg altijd het retourformulier toe in je zending. 
    Geen retourformulier? Dan is het onmogelijk te achterhalen om welk product het gaat en dan kunnen we je retour niet aannemen.

2. Product wordt getest

Het product komt bij ons aan. In ons magazijn testen we jouw oordopjes, koptelefoons of ander product.

Technische check

Bij een technische check kijken we grondig of alle functies van je product werken. Dat doen we voor de eventuele fabrieksgarantie. Als er sprake is van een defect, kunnen we dat terugkoppelen aan de fabrikant. Als er sprake is van een goed werkend product, weet je als gebruiker 100% zeker dat de oordopjes in elk geval goed werken. We sturen in dat geval je oordopjes weer naar jou terug. 

Bij een technische check voor oordopjes of koptelefoons testen we de volgende functies:

  1. De connectie met 3 verschillende devices: Android, iOS en een laptop met Windows.
  2. De oplaadfunctie van de oplaadcase
  3. De oplaadfunctie van de oordopjes
  4. De afspeelfunctie van muziek
  5. De microfoon: we testen of de mic. input goed werkt
  6. De bediening: we testen de commando's van de oordopjes
  7. En meer

Uiteraard focussen controleren we gericht of we hetzelfde defect tegenkomen zoals jij hem uitlegde.

3. Oplossing van Eardopes

Afhankelijk van de technische check bij stap 2, krijg je van ons bericht. We melden je:

  • Wat de uitkomst van onze check is
  • Wat onze oplossing is

In geval je product werkte zoals het hoort en het product komt niet in aanmerking voor retour, sturen we je product terug naar hetzelfde adres als waar je bestelde. 

Je ontvangt je product dan gratis thuis. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht. In geval je betaald hebt voor de heenzending (naar ons) voor de technische check en uit onze check blijkt dat het gaat om een defect, dan hoef je de verzendkosten van de heenzending niet te betalen. Laat het in dat geval aan ons weten. We restitueren je dan het verzendbedrag.

Hoe lang duurt een technische check?

Een technische check voor je product bij Eardopes duurt gemiddeld 10 dagen. Wij proberen binnen 7 werkdagen je product geheel technisch te checken.

Begrijp goed dat er veel werk in een technische check zit. We kijken of het product werkt en proberen alle problemen te reproduceren. We duiken in het dossier dat we met je hebben opgebouwd, om te kijken of het defect bij ons ook optreedt. 

Zorg daarom dat je onze tips vooraf goed opvolgt. Meestal kunnen we je product op afstand weer werkend krijgen. Vaak zit het probleem in een heel klein hoekje. Het kan soms wat vervelend zijn dat we steeds doorvragen, maar de reden dat we dat doen, is omdat het voor jou veel fijner is als je de oordoppen of ander product helemaal niet hoeft op te sturen. 

Andere info over een technische check

De verzender betaalt steeds de verzending. Dus wij betalen de zending naar jou als klant. Bij een vermeend defect betaal jij de zending naar ons. Daarna betalen wij de zending van je product als we weer terugsturen. In geval het inderdaad om een defect ging, heb je recht op restitutie van het verzendbedrag.  


Anderen bekeken ook:

Terug naar blog